2007-05-14

Kursus "Halal Untuk Jima' " Day 1

pukul 2.30 pm..

majlis/seminar/konvensyen/kursus/perhimpunan pun bermula.Sesungguhnya aku memang tak tahu menahu apa yang akan aku belajar atau tahu tentang apa yang akan dibentangkan dalam majlis ini.sebelum itu aku telah pun membayar sejumlah RM160.00(RM 80.00 per person;i registered for 2 person).Aku diberi satu transparency file folder,buku gerbang perkahwinan,nota-nota bodoh, dan jadual waktu majlis..

mmm..aku telah dipisahkan dengan pasanganku yang memang tak pernah dipisahkan sebelum ini.rasa janggal pula.tapi apakan daya,tuntutan geng-geng berkopiah putih terpaksa dituruti.

Seorang ustaz telah memasuki ruang seminar yang tidak berapa besar itu.Tajuk pertama ialah "kesihatan dalam perkahwinan".rupa-rupanya ustaz ini ialah seorang doktor..permulaan yang membosankan..

pukul 3.15pm..

masih lagi bosan..bosan..dan terus aku terlelap..

.......................................

.......................................

pukul 4.30pm..

sesi kedua bermula.kali ini berkenaan "pengurusan kewangan"..ustaz ni agak kelakar.boleh tahan jugak la.Bab berkenaan dengan kewangan amatlah menarik.bagi buka sikit mata pasangan aku.betapa susahnya cari duit untuk menyara kehidupan.asyik nak shopping jek!!...tapi apa jua yang diperkatakan @ dilawakkan oleh ustaz ni,yang penting ia bertitik tolak dengan tindakan rasional pasangan masing-masing.positif langkahnya,bahagialah kewangan...negatif langkahnya,kurang bahagialah sikit..

pukul 6.15pm..

selesai sudah kursus sesi pertama..aku pulang dengan hati yang separa seronok.baju tak basuh lagi...






Tiada ulasan: