2005-08-30

MERDEKA!MERDEKA!MERDEKA!

MERDEKA?ape yek?...mmmm..
pada aku merdeka ni xubah mcm ari raya gak ler..doesnt mean anything..xde yg special nye...cuma cara masing2 yg celebrate tu membuatkan hari merdeka ni best or xbest...maybe some ppl didnt agree with me...ye laa..lgpun aku lahir lepas merdeka...anak merdeka ler maknenye...kalau org tua baca blog aku ni mesti marah punye...tp cuma aku nak tekan kan kat sini,berapa org yg btul2 menghayati erti merdeka?jgn
tipulaa...aku gerenti kebanyakan anak2 yg lahir lepas merdeka(including myself)xtahu mende psl patriotik ni...jgn bohong diri sendiri..aku sendiri xphm ape benda patriotik..dlm diri aku sendiri xde erti patriotik based on kemerdekaan malaysia ni..yelaa..lain ler korang lahir b4 merdeka..korang nampak segala2 nye..korang feel segala2nyee..kitaorang just based on buku sejarah sekolah,dokumentari kat tv,citer2 tokoh merdeka,iklan2 kat tv jek...so,it cant be d same feeling with the old generation...diorg xleh nak blame anak2 muda xphm erti merdeka...sebab ape?kalau kite terap macamana sekalipun,even dr tadika pun,diorg xkn ade the originality of merdeka spirit..cuma diorg tahu dan akan ade rasa hormat jek..itu jek..so,kalau diorg dok blame bbdk ni celebrate merdeka ngn mabuk ke,g genting main judi ke,theres no point...dh itu cara diorg...sama gak cam raya...kalau ade yg rs nk celebrate smbl tgk sarkis kt tv,nak wat camne kn?mmmm...
terpulang ler...aku just bagi pendapat dlm blog ni..bkan makne aku btul pun...lgpun mana ade org baca blog aku...hehehehe...

Tiada ulasan: